EuroCucina 2018: Beko przygotowuje wspaniałą kulinarną ucztę „Jedz jak Mistrz” wraz z Lisą Faulkner oraz wybitnym włoskim szefem kuchni Alessandro Borghese

 

Marka Beko, wiodący producent sprzętów AGD na rynku europejskim, podczas targów EuroCucina w Mediolanie przybliżyła uczestnikom swoją nową inicjatywę społeczną „Eat Like a Pro”, w Polsce znaną pod hasłem „Jedz jak mistrz”. W akcję zaangażowani są piłkarze i dietetycy klubu FC Barcelona, aktorka  i celebrytka kulinarna Lisa Faulkner oraz czołowy włoski szef kuchni Alessandro Borghese.

Alessandro, juror włoskiej edycji programu MasterChef Junior, zaprezentował szereg wyjątkowych, smacznych i zdrowych przepisów swojego autorstwa, które zostały zaaprobowane przez dr Antonię Lizárragę – głównego dietetyka FC Barcelony. Te wyjątkowe przepisy powstały w ramach kampanii Beko #jedzjakmistrz, która ma na celu podniesienie świadomości w zakresie rosnącej otyłości wśród dzieci. Beko – z pomocą piłkarzy i ekspertów klubu – edukuje rodziców na temat zdrowego odżywiania, a najmłodszych zachęca do naśladowania ich sportowych idoli i sięgania po wartościowe produkty.

Rodzice i dzieci mogą skorzystać z przepisów na smaczne i lubiane przez najlepszych piłkarzy dania oraz dowiedzieć się więcej o ich diecie i nawykach żywieniowych. Wszystko to dostępne jest na specjalnie przygotowanej stronie: www.beko.pl/jedzjakmistrz.

- Zdrowe odżywianie i odpowiednia suplementacja zawsze stanowiły ważną część mojego trybu życia, co starałam się przekazać mojej córce. To niesamowite być częścią tej globalnej kampanii, która zainspiruje rodziny na całym świecie, ucząc, że zdrowe odżywianie jest łatwe i ma wpływ na samopoczucie naszych dzieci – mówi Lisa Faulkner, która sama też jest matką.

Podczas targów EuroCucina marka Beko zaprezentowała szeroką gamę swoich produktów AGD, a goście mieli okazję zapoznać się z ich innowacyjnymi funkcjami. Jako producent, którego hasłem jest „Oficjalny Partner Twojego Dnia”, Beko chce pomagać swoim Klientom w prowadzeniu zdrowego trybu życia i ułatwiać codzienne zadania. Przykładem jest technologia EverFresh+, która znajduje się w topowych modelach lodówek. Dzięki niej owoce i warzywa przechowywane w tych urządzeniach pozostają świeże nawet do 30 dni. Innym jest zawarta w piekarnikach funkcja Split & Cook, pozwalająca piec dwie potrawy równocześnie, w różnych temperaturach, bez mieszania się smaków i aromatów.

Alessandro Borghese podzielił się wskazówkami na temat zdrowego trybu życia z punktu widzenia kulinarnego eksperta. - Jestem podekscytowany współpracą z Beko przy kampanii #jedzjakmistrz i cieszę się, że moje przepisy mogą pomóc w szerzeniu tej wyjątkowej idei. Jako szef kuchni i ojciec jestem orędownikiem zdrowego odżywiania, dlatego ta akcja, oraz wszystko, co ze sobą niesie, jest bliska mojemu sercu. Sam także staram się udowadniać, że zdrowe jedzenie może być smaczne i atrakcyjne!

W wydarzeniu podczas targów EuroCucina w Mediolanie uczestniczyła także CMO Arçelik, Zeynep Yalım Uzun. Wyjaśniła, w jaki sposób innowacje marki inspirują do zdrowego odżywiania. – Jeśli utrzymają się obecne trendy, do 2025 roku liczba małych dzieci i niemowląt z nadwagą lub otyłością wzrośnie do 70 milionów. Otyłość dzieci jest problemem globalnym, a w Beko postanowiliśmy, że zmierzymy się z tym wyzwaniem. Oprócz lodówek, które utrzymują świeżość warzyw i owoców do 30 dni, czy urządzeń małego AGD, przygotowujących zdrowe koktajle w mgnieniu oka, Beko posiada całą gamę sprzętów wyposażonych w funkcje i technologie, które pomagają rodzinom jeść zdrowiej. Wierzymy, że jako producent, którego hasło brzmi „Oficjalny partner Twojego dnia”, dajemy naszym Klientom rozwiązania ułatwiające im codzienne życie.

Dr Antonia Lizárraga wzięła udział w dyskusji, aby zwrócić uwagę, jak ważna jest zrównoważona dieta dla kondycji i samopoczucia. - Aby utrzymać się w dobrej formie, gracze muszą odpowiednio się odżywiać. Dzieci także powinny mieć zbalansowaną dietę, która sprawi, że będą zdrowe i silne. Rodzicom nie zawsze łatwo jest przekonać najmłodszych do jedzenia odpowiednich składników, dlatego Beko chce im w tym pomóc.

Cel Beko jest prosty: zmniejszenie otyłości wśród dzieci poprzez profilaktykę i edukację. Światowa kampania #jedzjakmistrz ma na celu zachęcenie dzieci i ich rodziców do prowadzenia zdrowszego trybu życia oraz pokazanie, że odpowiednie odżywianie jest kluczem do rozwiązania globalnego problemu otyłości.